joi, 18 septembrie 2008

Cand verdele deriva din culoarea dolarului

Pentru majoritatea companiilor mari grija fata de mediu se traduce printr-o initiativa de crestere a veniturilor. Tot ce inseamna produse verzi, se traduce in fapt cu un profit mai mare pentru companie, fie ca e vorba de cresterea vanzarilor sau reducerea costurilor determinata de materialele utilizate la fabricatia produselor.
Orice produs mai slab calitativ este justificat de aceiasi "grija fata de mediu", eventual de impactul materialelor asupra mediului. Daca se insista pentru reducerea consumului de curent electric sau cresterea performantelor motivul este acelasi: dorinta de a vinde mai mult, acelasi motiv determina un producator de jocuri sau de placi video sa-si ambaleze produsele intr-o cutie supradimensionata ilustrata cu o gama larga de culori.
Am intrebat odata un reprezentant al unei firme care producea cartuse de imprimanta daca nu cumva e mai ecologic sa reincarci cartusele. Raspunsul a fost evaziv, generat de mintea sa formata de cultura corporatista: "se pierde din calitate".



NU am crezut niciodata in rolul social al corporatiilor asa cum nu cred in Mos Craciun. Protectia mediului ar trebui sa fie politica de stat, un mediu curat inseamna o viata mai buna pentru fiecare dintre noi. Sa protejezi mediul nu inseamna sa faci dusuri scotiene, nu te ajuta cu nimic, inseamna sa nu arunci PET-ul pe geamul autoturismului, sa circuli cu o masina care consuma decent si eventual sa nu stingi lumina in camera cand nu este necesara.

Niciun comentariu: