sâmbătă, 16 aprilie 2011

Scrisoare deschisă către Nick Vujicic privind Roșia Montană

Cu deosebit interes am aflat despre conferința pe care o veți susține în această lună în România, la București. Povestea d-voastră și mesajul pe care îl transmiteți, de care am luat cunoștință datorită internetului, ne-a impresionat și considerăm că modul în care ați ales să vă trăiți viața reprezintă un exemplu care trebuie să ajungă la cât mai mulți oameni.
Din păcate, vestea revenirii d-voastră în România este umbrită de un amănunt esențial: printre sponsorii conferinței pe care o susțineți am regăsit sigla companiei Rosia Montana Gold Corporation (RMGC), cea care intenționează să exploateze aurul de la Roșia Montană. Mai mult, RMGC a început o campanie publicitară pe Facebook prin care, sub pretextul oferirii de invitații la conferința d-voastră, încearcă să obțină cât mai multe ”like”-uri pentru pagina proiectului pe care îl promovează. Scopul acestei acțiuni este evident manipulativ: folosindu-se de numele d-voastră, RMGC va strânge ”semnăturile” unor persoane pe care, ulterior, îi va declara ”susținători” ai proiectului RMGC în campaniile lor publicitare ulterioare.
Dorim să vă informăm cu această ocazie, că RMGC este una dintre cele mai controversate companii care activează în România. Proiectul pe care îl promovează prevede distrugeri ireparabile aduse unui patrimoniu cultural și natural de excepție, precum și fărâmițarea și dispariția unei comunități. Din momentul în care RMGC a supus acest proiect dezbaterii publice, personalități și instituții naționale și internaționale de prestigiu, din toate domeniile posibile (sociologie, arheologie, culte, geologie, biologie, economie, psihologie, cultură etc.) și-au manifestat în mod expres dezacordul și opoziția față de o asemenea distrugere fără precedent. Academia Română, Academia de Științe Economice din București, Universitatea ”Babeș-Bolyai” din Cluj, Ordinul și Uniunea Arhitecților din România, Asociația Cercetătorilor Români AD-Astra, Comisia Monumentelor Istorice, International Council on Monuments and Sites (ICOMOS – organism raportor UNESCO, ce reunește peste 9.000 de experți internaționali), Fundația ”Pro Patrimonio” sunt doar câteva exemple dintr-o listă extrem de lungă a instituțiilor și specialiștilor de prestigiu, care au analizat proiectul și care și-au făcut public punctul de vedere în acest sens. Poziția acestora este susținută de zeci de mii de români care au semnat adeziunile și petițiile împotriva acestui proiect care duce la dispariția a patru munți, a unui patrimoniu cultural fără egal în România și în lume și a unei localități în mai puțin de 20 de ani. Iar toate aceste adeziuni au fost exprimate voluntar și informat, nu în urma unor acțiuni publicitare manipulative, de genul celor prin care își adună ”susținători” cei de la RMGC.
Nu în ultimul rând, trebuie spus că împotriva acestui proiect s-au exprimat în mod explicit reprezentanții tuturor cultelor religioase din Roșia Montană. Și aceasta pentru că proiectul prevede demolarea a 8 (opt) biserici și strămutarea (!) a 9 (nouă) cimitire. De altfel, vânzarea și strămutarea morților din Roșia Montană a început deja, mormintele goale oferind una dintre cele mai teribile imagini și efecte pe care proiectul RMGC le-a produs deja. O imagine la fel de teribilă este dezbinarea produsă de proiectul RMGC în Roșia Montană: familii destrămate, frați, părinți și copii, prieteni care nu își mai vorbesc. Amăgiți de promisiunile RMGC, o parte a localnicilor a hotărât să-și vândă proprietățile, în timp ce o altă parte, luptă pentru dreptul lor de a-și decide singur destinul, de a a-și trăi viața în mod independent. Și unii, și alții sunt supuși unei presiuni psihologice incredibile, comparabile doar cu experimentele psihologice efectuate direct pe oameni de către regimurile dictatoriale. Proiectul RMGC este un proiect împotriva naturii și a oamenilor și este un proiect împotriva Celui care a creat oamenii și natura: este un proiect împotriva lui Dumnezeu!
Vă prezentăm toate aceste informații pentru a înțelege de ce proiectul și acțiunile RMGC vin în contradicție flagrantă cu mesajele și exemplul de viață pe care d-voastră îl oferiți. Acceptând să vă asociați numele cu această companie, acceptând ca numele d-voastră să fie folosit în campaniile publicitare ale RMGC, mesajul pe care îl transmiteți este că ”totul e de vânzare”, inclusiv faptul că Cuvântul Domnului e de vânzare. Acceptând să deveniți un instrument al companiei RMGC, riscați să aruncați și mesajele d-voastră în derizoriu.
În așteptarea conferinței d-voastră, ne exprimăm speranța că vă veți disocia expres de această companie și că le veți interzice să vă mai folosească numele în scopuri publicitare.
Vă mulțumim!
Așa să ne ajute Dumnezeu!
Asociația ”Alburnus Major” – Roșia Montană
Campania ”Salvați Roșia Montană”

Niciun comentariu: