Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti, societate care a fost înfiinţată prin fuziunea Companiei Naţionale "Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti” cu Societatea Naţională "Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa - Aurel Vlaicu” îşi începe oficial activitatea, joi, 11 februarie 2010.
Înfiinţarea Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti este unul dintre obiectivele iniţiate şi propuse de ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Radu Berceanu, în Programul de Guvernare 2009 – 2012, capitolul 12 „Infrastructura de Transport”.
Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti va asigura managementul şi coordonarea operaţională a celor două aeroporturi aflate în zona Capitalei. Noua companie va armoniza şi coordona proiectele de dezvoltare şi modernizare ale celor două aeroporturi pentru a răspunde eficient strategiilor pe termen mediu şi lung în domeniul aeronautic. Una dintre priorităţile noii companii este să asigure un înalt nivel al serviciilor, astfel încât, cele două platforme, de la Otopeni şi din Băneasa, să devină repere în domeniul aeroportuar.
În prezent, Aeroportul Henri Coandă derulează faza a III-a a obiectivului de investiţii „Dezvoltarea şi modernizarea AIBO”, la finalizarea căreia se va asigura creşterea capacităţii totale de prelucrare la 4500 pasageri pe ora de vârf, la standarde Schengen.
În cadrul „Programului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Henri Coandă”, program de investiţii pe termen mediu şi lung, este prevăzută, printre altele, realizarea unui nou terminal de pasageri modular. La Aeroportul Aurel Vlaicu sunt prevăzute de asemenea investiţii care să asigure pasagerilor o infrastructură modernă, cu un înalt nivel de siguranţă, securitate şi calitate a serviciilor.
Sistemul aeroportuar nou creat va procesa 75% din întreg traficul aerian al României. Estimările arată că, în 2010, peste 7 milioane de pasageri vor beneficia de serviciile unuia dintre cele două aeroporturi, iar cifra de afaceri a companiei se va ridica la 110 milioane euro.
Managementul şi operarea comună a aeroporturilor ce deservesc aceeaşi zonă este soluţia utilizată în multe capitale din Europa şi America de Nord:
Paris - Aeroports de Paris, formată din aeroporturile Orly, Roissy-Charles de Gaulle, Le Bourget, cât şi alte 10 terenuri de aeronautică civilă aflate pe o rază de 50 km în jurul Parisului;
Londra - British Airports Association (BBA), care cuprinde, printre altele, aeroporturile Heathrow, London Gatwick şi London Stansted;
Washington - Metropolitan Washington Airports Autority, care operează aeroporturile National Airport, Dulles şi Baltimore Washington International;
New York - Port Autority of New York and New Jersey cuprinde, pe lângă facilităţi maritime, aeroporturile John F.Kennedy International, Newark International, La Guardia, Teterboro şi Downtown Manhattan Heliport;
Montreal - Aeroports de Montreal, care operează şi dezvoltă aeroporturile internaţionale Dorval şi Mirabel.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu