miercuri, 5 mai 2010

Cefin Romania prezinta rezultatele operationale ale activitatilor din domeniul automotive

Cefin Romania, dealer autorizat Iveco si furnizor specializat de servicii integrate in domeniul transporturilor, a prezentat intr-o intalnire cu presa rezumatul rezultatelor operationale ale diviziilor sale din domeniul automotive in contextul recentei crize, cea mai severa din istoria post-belica.


Incepand cu septembrie 2008 semnele prabusirii pietei romanesti au inceput sa fie evidente, iar anul 2009 a insemnat o scadere de 70% a volumelor in segmentul autovehiculelor comerciale noi (SMA >2,8 tone) – piata in care Cefin Romania isi deruleaza operatiunile si in care detinea, in ultimii doi ani, o cota de 8.5% (calculata la vanzarile de autovehicle noi raportate oficial de APIA). O asemenea contractie a pietei a fost resimtita in toate tarile est europene si cu pana 50% in celelalte tari din Europa. Pe langa reducerea de volume, in industria auto marjele comerciale s-au apropiat de zero, in incercarea comerciantilor de a reduce nivelul stocurilor.

Acest context dramatic cu vanzari fara profit sau chiar in pierdere, a facut necesara pentru Cefin Romania implementarea unui plan de restructurare cu scopul de a echilibra costurile operationale (cheltuielile generale si cu personalul) ale companiei cu nivelul substantial scazut al marjelor obtinute din vanzarea de vehicle si operatiuni de service. Cefin Romania a actionat proactiv, inca din a doua jumatate a anului 2008, planificand strategia pentru anul 2009 cu focus pe optimizare si nu pe noi investitii. Astfel, investitiile in noii locatii au fost trecute in stand-by si un amplu proces de reorganizare a operatiunilor companiei a fost implementat. Cu obiectivul clar de a pastra competentele si nivelul de performanta al echipei si acela de a nu afecta acoperirea teritoriala, top managementul Cefin a incheiat in trimestrul 4 al anului 2009 procesul de restructurare reusind sa reduca cu peste 900.000 euro/luna cheltuielile operationale (aproximativ 40% pe total). Comparand valorile medii ale Q4 2009 cu Q4 2008, reducerile sunt semnificative: -30% in numarul de angajati; - 43% la cheltuielile salariale, -34% overheads. Multumita incheierii acestui proces, la inceputul anului 2010 Cefin Romania este ideal pozitionata pentru a beneficia de revenirea pietei pe care o previzioneaza in urmatoarele 36 de luni.
In primul trimestru al anului 2010 care abia s-a incheiat, dimensiunile segmentului de autovehicule comerciale s-au situat inca sub nivelul celor din 2009 cu aproape 19%. In ciuda acestei evolutii, Cefin Romania a incheiat primele 3 luni ale anului cu semne clare de imbunatatire a performantei companiei. Astfel, in comparatie cu perioada similara a anului trecut, s-a inregistrat o crestere substantiala in cota de piata de la 9,4% la peste 15% (calculata la vanzarile de autovehicule noi raportate oficial de APIA, Q1 2010 fata de Q1 2009) si in volume de vehicule vandute cu peste 55%. In acelasi timp, si-a consolidat pozitia si in cadrul retelei de dealeri Iveco, realizand aproape 70% din vanzarile de camioane noi Iveco importate in Romania, fata de 55% din perioada similara a anului trecut si o performanta de 40-42% in perioada 2000-2008.

Performanta Cefin se datoreaza operatiunilor eficientizate post-restructurare, atitudinii proactive a echipei de vanzari si a abordarii incisive si focusate pe dezvoltarea de noi mari clienti.

Rezultatele primului trimestru al anului 2010 sunt in linie cu strategia companiei de a atinge o cota de piata de peste10% pana la finalul anului si de a creste penetrarea marcii Iveco obtinuta in 2009.

In continuare, pentru a oferi un serviciu cat mai bun clientilor, compania deruleaza un proces amplu de renovare a unitatii de service din Ploiesti si isi va reloca toate operatiunile din Arad intr-un nou sediu pana in septembrie 2010.

Niciun comentariu: